fbpx

Testimonials opnemen met je smartphone

Kun je testimonials opnemen met je smartphone?

Het korte antwoord, ja! Moet je dit willen als bedrijf? Misschien niet. Maar laten we eerst kijken waarom het eventueel goed is om testimonials zelf op te nemen.

 

Testimonials zelf opnemen

  • Video is belangrijk om een gevoel over te brengen. Zo ook met een testimonial. Wil je iemand laten spreken hoe het is om bij een bedrijf te werken? Of misschien een kleine testimonial van een klant over het gebruik van jouw product? Zo komt jouw doelgroep te weten hoe het is om daar te werken of hoe klanten over je product denken. Nu wil je deze mensen niet tot last zijn en kun je de testimonial zelf opnemen met een smartphone om zo “low Profile” toch beeldmateriaal te maken
  • Je vindt een grote productie voor testimonials te duur. Het budget speelt vaak een grote rol in de marketing. Misschien is het budget al verdeelt en is er gewoonweg geen plek om testimonials te laten maken. Je kunt ze daarom ook met je telefoon maken om ze toch op beeld te hebben
  • Je wilt meedoen met de videorevolutie maar je weet niet wat precies werkt. Daarvoor is het ook goed om te testen en te proberen wat werkt voor jouw doelgroep. Voor bedrijven die geen groot budget hebben is dus een smartphone ideaal om dit op te nemen en te publiceren. Reageert de doelgroep er goed op? Dan kun je een professionalisatieslag hierin maken door de testimonials door een videoproductie bedrijf op te laten nemen.

 

Hier een aantal tips om het beste resultaat uit jouw smartphone testimonials te krijgen.

 

Tools om inzicht te krijgen

 
Maar nu, waarom zou als bedrijf geen testimonial op willen nemen met een smartphone?
  • Zoals je misschien in de video hebt gezien, je kunt zien wanneer de video met een smartphone is opgenomen. Dit is niet erg, maar misschien niet helemaal wat je wilt als de testimonial op je website moet komen. Professionaliteit zie je namelijk in de beelden. Wil je korte quotes op social media posten, dan is een smartphone misschien wel geschikt. Bedenk dus goed hoe je wilt overkomen. Niet alleen het verhaal van de testimonial is belangrijk maar ook de kwaliteit.
  • Kostentechnisch kun je heel makkelijk testimonials opnemen wanneer je deze kunt groeperen. Wil je bijvoorbeeld testimonials van je werknemers over hoe het is om bij het bedrijf te werken? Kijk of het mogelijk is om er bijvoorbeeld 4 te filmen in plaats van een. Hierdoor krijg je meer stukken content in ongeveer dezelfde tijd. De setup staat er toch al en naderhand hoeft er alleen nog maar wat meer te gebeuren in de edit-fase.

En nu jij!

 
 
Bij After Image Media denken we graag mee met jouw videostrategie. Hierin zijn testimonials belangrijk. Je kunt bij ons een testimonial-pakket boeken. Hierin zit een gesprek vooraf waarin doelgroep en doelstellingen besproken worden, de opname van 4 testimonials op 1 locatie met 1 standpunt, met licht en geluid erbij en uiteraard montage van deze video’s.
 
De prijs van dit pakket is 750,- excl. BTW. Wil je net even iets anders? Stuur ons dan een mailtje op info@afterimagemedia.nl of klik op de knop. Er is altijd wel een optie!

Meer informatie over videomarketing of videoproductie?

Meer insights

After Image Media legt graag herinneringen vast, geen cookies. Toch hebben we wat digitale \'cookies\' om je de beste ervaring te bieden. Accepteer ze en begin je visuele reis!  Meer info